Unikatowe pomysły i inspiracje na nazwę własnej restauracji
Otwarcie własnej restauracji to ogromne wydarzenie, które wymaga dużych nakładów pracy. Warto jednak również zadbać o odpowiednią nazwę lokalu gastronomicznego. Powinna ona przyciągać klientów, a przy tym być zgodna z profilem Twojej działalności. Poznaj kilka pomysłów i inspiracji na nazwanie własnej restauracji.
Nazwa dla restauracji – dlaczego jest taka istotna?
Oprócz odpowiedniej lokalizacji i wystroju obiektu gastronomicznego niezwykle istotny jest szyld. To właśnie nazwa restauracji jest pierwszym elementem, który mogą poznać potencjalni klienci. Zwłaszcza że obecnie coraz więcej osób poszukuje lokalów gastronomicznych online, np. używając do tego map Google.
Jak nazwać restaurację?
Zastanawiasz się, jak nazwać restaurację? Choć zadanie może się wydawać niezbyt skomplikowane, to wcale tak prostym nie jest. To co, znajdzie się na szyldzie lokalu, ma naprawde duży wpływ na powodzenie biznesu. Dlatego zanim zdecydujesz się na nadanie nazwy restauracji, weź pod uwagę kilka elementów.
Rodzaj serwowanej kuchni
Podawane potrawy stanowią duszę każdego lokalu gastronomicznego. To powód, dla którego nazwę restauracji warto dopasować do rodzaju serwowanej kuchni. Doskonale to widać w przypadku lokali specjalizujących się we włoskich potrawach. W ich przypadku na szyldach często pojawiają się słowa w języku włoskim, np. ristorante, które wyraźnie wskazują na charakter obiektu. Zastanawiając się nad tym, jak nazwać restauracje sushi, warto wybrać słowa kojarzące się z japońską kuchnią, ale również łatwe w zrozumieniu. Ciekawym pomysłem jest wykorzystanie np. składników często spotykanych w potrawach. W przypadku sushi baru może to być np. wasabi, czyli charakterystyczny zielony chrzan oraz głównego rodzaju serwowanych potraw, czyli sushi. Tak skonstruowana nazwa restauracji będzie łatwa do zapamiętania, a przy tym z pewnością zachęci wielbicieli danej kuchni do wizyty w lokalu.
Grupa docelowa
Warto również zastanowić się nad tym, jaki będzie profil Twojego idealnego klienta. W przypadku lokalu serwujące niedrogie i smaczne posiłki dla młodych osób i studentów ciekawym rozwiązaniem mogą być śmieszne nazwy restauracji. Doskonałym przykładem tego jest kreatywny naming Bistro Staroofka w Gliwicach. Warto również zaznaczyć na szyldzie, kto jest głównym odbiorcą Twoich usług albo wykorzystać żargon danej grupy – tak zrobiono w przypadku lokalu Kwadrans Studencki w Katowicach. Dzięki temu łatwo uzyskasz pozytywne skojarzenia wśród potencjalnych klientów. Jeśli jednak zamierzasz otworzyć elegancki lokal dla wymagających klientów, warto zadbać o odpowiednio dopasowaną nazwę restauracji.
Rodzaj lokalu gastronomicznego
Istnieje wiele różnych rodzajów obiektów gastronomicznych – od najmniejszych barów po okazałe restauracje. Warto mieć to na uwadze, przy wyborze odpowiedniego namingu dla marki. Zatem zastanawiając się nad tym, jaka będzie najlepsza nazwa dla baru, warto zaakcentować rodzaj prowadzonej działalności.
Atmosfera lokalu
Nie tylko serwowana kuchnia ma znaczenie przy prowadzeniu restauracji, ale także atmosfera w lokalu. Powinna być ona odpowiednio dopasowana do wystroju miejsca, klienckiej grupy docelowej oraz podawanych posiłków. Zatem jeśli zastanawiasz się nad nazwą dla małej knajpki, warto wykorzystać słowa, takiej jak: kameralna, cicha czy intymna. W przypadku gdy szukasz namingu dla dużej karczmy, w której idealnymi klientami są rodzice z dziećmi, najlepiej zawrzeć na szyldzie wyrażenie rodzinna. W taki sposób wskażesz potencjalnym gościom, że Twój lokal to idealne miejsce dla nich.
Lokalizacja
Odpowiednia lokalizacja lokalu gastronomicznego jest niezwykle istotna dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Jeśli jeszcze jesteś na etapie planowania swojej działalności i nie wybrałeś obiektu, warto sprawdzić bazę lokali, taką jak ta od agencji nieruchomości komercyjnych LOCO Commercial. W ten sposób możesz wynająć często już wyposażony obiekt, który ma doskonałą lokalizację. Jeśli jednak już masz lokal gastronomiczny, warto zastanowić się nad odniesieniem do miejsca przy wyborze nazwy dla restauracji. Jest to szczególnie istotne zwłaszcza wtedy, gdy budynek stoi w pobliżu zabytków czy ważnych historycznie lub kulturowo miejsc. Ciekawymi przykładami będą lokale STOLICA, Warszawa Wschodnia by Mateusz Gessler, Trattoria Wawel lub krakowska Restauracja pod Smoczą Jamą. Nawiązanie do atrakcyjnej lokalizacji pomoże w zdobyciu nowych klientów oraz w zwiększeniu rozpoznawalności lokalu.
Przeszłość obiektu
Wynająłeś nieruchomość o bogatej historii? Zatem wykorzystaj ją i zadbaj, aby Twoja restauracja była kolejnym i obiecującym rozdziałem. Uhonorowanie historii miejsca, zwłaszcza jeśli pozytywnie się kojarzy, z pewnością zachęci wielu potencjalnych klientów do wizyty w Twoim lokalu gastronomicznym. Doskonałym przykładem takich nazwa jest np. Jama Michalika w Krakowie czy najstarszy lokal w Polsce – Piwnica Świdnicka.
Autorytet właściciela
Restauratorzy, którzy cieszą się autorytetem w świecie kulinarnym, wplatają do nazwy restauracji swoje imię i nazwisko lub pseudonim. Wśród przykładów można wymienić Meltemi Kręgliccy czy Atelier Amaro. Znane nazwisko kojarzące się z dobrą kuchnią z pewnością przyciągnie nowych klientów, a Twoja restauracja szybko zapełni się gwarem i śmiechem.
Rodzaj budynku, w którym jest prowadzona restauracja
Warto również zwrócić uwagę na wygląd budynku, w którym będziesz prowadzić lokal gastronomiczny. Karczmy i kamienice nie tylko doskonale sprawdzą się pod restaurację, ale również mogą być składnikiem nazwy obiektu.
Specjalność kuchni
W każdej działalności niezwykle istotna jest specjalizacja – podobnie w przypadku prowadzenia lokalu gastronomicznego. Warto zatem postawić na potrawę, które powinna zdobyć serca oraz podniebienia klientów. Zatem jeśli chcesz specjalizować się w śniadaniach, deserach czy daniach głównych, zadbaj, aby pojawiło się to na szyldzie. Przykładem takiego lokalu jest restauracja Steki i Wino w Bielsku-Białej czy WołoWina z tego samego miasta. Dzięki temu zadbasz o to, aby nazwa nawiązywała do specjalizacji kuchni i przyciągała takie osoby, które z chęcią spróbują serwowanych przez Ciebie przysmaków.
Współpraca z firmami
Zamierzasz w swojej winiarni podawać alkohole renomowanego producenta? Warto to zaakcentować w nazwie. Dzięki temu wielbiciele danego produktu chętniej odwiedzą Twój lokal. Ta sama zasada doskonale sprawdzi się u osób, które zastanawiają się jak nazwać kawiarnię. W końcu smakosze tego ciemnego napoju z chęcią pójdą tam, gdzie wykorzystuje się aromatyczne i pyszne ziarna kawy znanej marki.
Jeśli weźmiesz pod uwagę powyższe wskazówki, znacznie łatwiej wybierzesz odpowiednią nazwę dla swojej restauracji.
Idealna nazwa dla restauracji, czyli jaka?
Zanim nazwiesz swój lokal gastronomiczny, warto zastanowić się, jak chcesz, by wyglądało to miejsce. W końcu nazwa dla restauracji powinna być zgodna z misją Twojej marki. Niezbędne jest także zwrócenie uwagi na to, by wybrany naming był zrozumiały dla każdego. Trudne i zbyt długie słowa mogą być zniechęcające i nie zapadną zbyt łatwo w pamięć klientów. Zatem najlepsza nazwa dla restauracji powinna charakteryzować się zgodnością z charakterem lokalu gastronomicznego, misją marki oraz doskonałą przyswajalnością.
Chwytliwa nazwa dla restauracji – wsparcie specjalistów
Twoją pasją jest gotowanie oraz serwowanie posiłków? Uwielbiasz prowadzić lokal gastronomiczny, jednak działanie marketingowe nie zawsze są dla Ciebie najłatwiejsze? Nie pozostawiaj zatem nazwy restauracji przypadkowi i skorzystaj ze wsparcia profesjonalistów. Agencja nieruchomości komercyjnych LOCO commercial wesprze Cię w tym zadaniu. Do jej usług należy tylko poszukiwanie idealnego lokalu dla osób, które chcą przejąć restaurację. To również kompleksowa pomoc w uzyskiwaniu zgód, sprawdzeniu parametrów technicznych budynku, a także przy podejmowaniu decyzji biznesowych, w tym przy wyborze nazwy dla lokalu gastronomicznego. Dzięki współpracy otrzymasz wsparcie, pozwalające na osiągniecie sukcesu w prowadzeniu restauracji.
Po nadaniu nazwy dla warszawskiej restauracji – wynajmij lokal i działaj dalej!
Weźmy dla przykładu jedną z ofert LOCO COMMERCIAL. Lokal gastronomiczny który znajduje się na ulicy Jana Kazimierza w Warszawie, lokal narożny z ogromnymi przeszkleniami zlokalizowany na osiedlu gdzie zamieszka docelowo ponad 4000 mieszkańców a wokół swoje mieszkania kupiło ok 20 000 osób. Lokal jest dwupoziomowy, jednak witryny wychodzą i na plac miejski i na ulicę Jana Kazimierza. Na parterze mamy 117,30 m2 + 145,69m2 na 1 piętrze czyli łącznie 262,99m2. Czy taki lokal nie powinien serwować kuchni dla rodzin z dziećmi, gdzie na 1 piętrze organizowane są eventy dla dzieci, przyjęcia urodzinowe i inne imprezy okolicznościowe? Biorąc pod uwagę ilość przedszkoli w okolicy, lokal gastronomiczny z klubokawiarnią wydaje się idealnym pomysłem. Zachęcamy Państwa, naszych klientów do wspólnego wykreowania powierzchni z której korzystać będą wszyscy mieszkańcy. Co powiecie na pizzerię z eventami, np. PIZZA HOP AND POP, lub PIZZA EVENT CLUB, a może SPORT PUB gdzie mieszkańcy będą spotykać się na wspólne eventy sportowe?
Zachęcamy do wspólnego projektowania naszej powierzchni i kontaktu.